top of page

ראיון עם מנהלת החטיבה: רעות ברתנא


לפני מספר ימים, נפגשנו (דן מגן וטים אנדרייב) עם מנהלת החטיבה, רעות ברתנא, למפגש היכרות קצר, בו היא סיפרה לנו על עצמה, על תפקידה החדש בבית הספר כמנהלת החטיבה, על הפרויקטים המתרחשים בחטיבה וכן על השקפת עולמה החינוכית.


שאלה 1:

אילו דברים בבית הספר את עושה שאת חושבת שהתלמידים לא מודעים אליהם?

תשובה:

אני אחראית על כל ענייני החינוך וההוראה בחטיבת-הביניים. תפקידי להוביל את חטיבת הביניים ברמה לימודית וחינוכית להישגים הנדרשים המוכתבים לבית הספר ממשרד החינוך ומעיריית הרצליה. לשם כך בשגרה אני אחראית על תוכניות הלימוד, לצד תוכניות חינוכיות חברתיות ורגשיות שנלמדות ומופעלות כאן בבית הספר. באחריותי שהתלמידים יגיעו להישגים ושיקבלו סל כלים ומויומנויות רגשיות, ערכיות וחברתיות. חשוב לי מאוד להוסיף תוכניות מיוחדות חינוכיות ולימודיות, תחרויות, טיולים, סיורים חברתיים ולימודיים, פעילויות, קבוצות למידה שונות ובכלל לטפל בלוח האירועים ודרכי ההיבחנות של התלמידים והמורים. כל זאת כדי לייצר מסגרת איכותית ללמידה והתפתחות אישית. כמו כן באחריותי ניהול תקציב החטיבה אשר מאפשר לי ליישם את תוכניות החינוך והלימוד של הסגל הפדגוגי עבור תלמידי החטיבה. החשוב יותר מכל שהתלמידים והמורים ידעו שדלתי תמיד פתוחה ושמשימתי העיקרית היא שכולכם תרגישו נעים ובטוחים בהגעתכם לבית הספר שלנו.


שאלה 2:

במה עסקת לפני שמונית למנהלת החטיבה?

תשובה:

אני עובדת בתיכון הנדסאים כ-10 שנים, התחלתי כמורה למדעי המחשב וסייבר, עד היום אני מלמדת סייבר ב-י''א ועשיתי עוד מגוון תפקידים בבית הספר, בינהם חינכתי כיתות, ריכזתי את לימודי המחשבים בכל שכבות הגיל, שימשתי כרכזת שכבה וכרכזת פדגוגית. אני מאוד שמחה להמשיך את דרכי בהנדסאים ולנהל את החטיבה.


שאלה 3:

מהו הרקע האקדמי שלך?

תשובה:

יש לי תואר ראשון במחשבים ותואר שני בחינוך. כמו כן אני בוגרת קורס ניהול של משרד החינוך.


שאלה 4:

במה לדעתך את חולקת על מנהל החטיבה הקודם - רן?

תשובה:

בעיניי, אני לא חולקת על רן, אלא ממשיכה את דרכו. רן היה מנהל מוערך שהוביל את החטיבה להישגים יפים בתחום הלימודי, החינוכי והערכי. אני אמשיך ואוסיף למערך הלימודי-חינוכי בחטיבה: תוכניות ופעילויות. וזאת מתוך ניסיוני בתחום החינוך וההוראה ומהרקע ממנו אני מגיעה - המדעי-טכנולוגי.

שאלה 5:

מה לדעתך הרובוטיקה מוסיפה לחווית הלימודים של התלמידים?

תשובה:

אני חושבת שזהו פרויקט מופלא, שמזכיר באופיו תנועת נוער. המטרה המשותפת היא לייצר תוצר מדעי-טכנולוגי. כדי להגיע לתוצר זה, הקבוצה מקבלת משימה ומתווה מסודר וביחד עוברת תהליך למידה מורכב. במהלך הפרויקט התלמידים מחזקים יכולות קיימות ומסגלים לעצמם כלים ומיומנויות חדשים כגון, למידה-עצמית, עבודת צוות, יכולות בינאישיות - חברתיות ורגשיות. בעצם הפעילות ממש מכינה את התלמידים לעולם האמיתי ומאפשרת לתלמידים לדמות עשייה ועבודה בארגון - עבודה בצוות ועבודה במבנה מדורג במשך זמן קצוב.


שאלה 6:

מדוע ניתן רק להרכיב צוותים של חמישה תלמידים בפרויקט המדעי?

תשובה:

לאחר מחשבה הגענו למסקנה, הצוות הפדגוגי המוביל את הפרויקט ואני, שכדי שכל תלמיד ירגיש שהוא לוקח חלק משמעותי מהעבודה, המספר האופטימלי לקבוצה ולעבודת צוות הוא חמישה תלמידים. אני גם חושבת שזו כמות הוגנת.


שאלה 7

האם את חושבת שהפרויקט המדעי היא פעילות בעלת ערך שווה לתלמידים כמו הFLL?

תשובה:

אני חושבת שזו הזדמנות מצוינת ליישם את סל הכלים והמיומנויות שהתלמידים צברו מתחילת דרכם בחטיבה בפרויקטי הרובוטיקה. פרויקטי החקר מדעיים-טכנולוגיים שמוצעים לתלמידי שכבת ט' מאפשרים להם להיחשף לעולם נוסף כאשר הנושא נתון לבחירתם. הבחירה בפרויקט היא גורם עיקרי המוביל את התלמידים ומאפשר להתנסות בעשייה שונה מהרובוטיקה אליה הם רגילים משנים קודמות. הרווח הוא עצום ומאפשר לתלמידים ליישם את היכולות והידע שרכשו וסיגלו לעצמם במהלך העבודה על פרויקט הרובוטיקה - עבודת צוות, למידה עצמית והידע הנצבר בתחומים הרלוונטיים של מדע וטכנולוגיה. נוסף על כך, פרויקטי החקר מאפשרים לתלמידים לנסות תחום אחר ולבדוק את תחומי העניין שלהם בנושאים נוספים לקראת בחירת המגמה בכיתה י'. אני מאחלת לתלמידי ט' הצלחה, ולמידה מהנה בפרויקטים השנה.

Related Posts

See All

コメント


コメント機能がオフになっています。
bottom of page