top of page

נסיכה בהחלפה - עדיף להחליף סרט?

ביקורת זאת כוללת ספוילרים לסרט נסיכה בהחלפה


"נסיכה בהחלפה" הוא סרט של נטפליקס שיצא בשנת 2018, העוקב אחר סטייסי ומרגרט, שתי נשים הנראות זהות זו לזו, אך חייהן ואישיותן שונים זה מזה לחלוטין. האחת דוכסית, והאחרת אופה. השתיים מחליטות להתחלף אחת עם השנייה, וזוכות לחוות את החיים של האחרת. ממבט ראשון, הסרט לא נראה יותר מידי מרשים. הקונספט מוכר, ויחסית לסרט כריסטמס ממוצע, אין יותר מידי יוצא מן הכלל. אך למרות הכול, החלטתי לצפות בסרט הזה, ודעתי... מעט חלוקה.

סיכום מהיר של העלילה: סטייסי היא אופה משיקגו, שמגיעה עם חברה הטוב קווין ובתו אוליביה לתחרות אפייה מלכותית בבלגרביה המרוחקת. שם סטייסי פוגשת את מרגרט, הדוכסית של בלגרביה, ונסיכה לעתיד, עקב נישואיה העתידיים לנסיך אדוארד. סטייסי ומרגרט נראות זהות לחלוטין, ולכן מרגרט משכנעת את סטייסי להתחלף איתה. כל אחת מהן מתלבשת כמו השנייה והולכת לחיות את חייה של האחרת. במהלך תוכנית זאת, אוליביה מגלה על ההחלפה, ומסכימה לעזור לשתיים. בנוסף, סטייסי מתאהבת בנסיך אדוארד, שבמחשבה שהיא מרגרט, מחליט לבלות איתה את כל הזמן שיוכל במשך הימים הבאים. מרגרט לעומת זאת, מתאהבת בקווין. בסופו של הסרט, קווין וסטייסי זוכים במקום הראשון בתחרות האפייה, וסודן של מרגרט וסטייסי מתגלה. מרגרט מביעה את אהבתה לקווין, ואדוארד מציע לסטייסי שאם בעוד שנה עדיין יאהבו זה את זו, יוכלו להתחתן. שנה עוברת, והשניים מתחתנים.

העלילה, כמובן, מתרחשת בחג המולד.

סטייסי ומרגרט, נסיכה בהחלפה. שתיהן משוחקות על ידי הדג'נס

דעתי על הסרט מעט חלוקה. הסרט הוא קומדיה רומנטית ממוצעת של כריסטמס, ולמען האמת, לא הגעתי לסרט הזה עם ציפיות גבוהות. אך למרות זאת, מצאתי את עצמי מעט מאוכזבת. הבדיחות היו רדודות, ומעטות גרמו לי אפילו לגחך. העלילה הייתה מאוד מבלבלת, ודברים רבים לא היו הגיוניים, והרגישו כאילו יוצרי הסרט ניסו לפתור בקלות את כל הבעיות של הסרט, מבלי לחשוב על הסיכויים הקלושים של אירועים אלו, שהפכו את הסרט למאוד לא אמין.


בנוסף, התפקיד של השחקנית ונסה הדג'נס בסרט הוא עצום ומשמעותי. היא צריכה לשחק שתי דמויות שנראות אותו דבר, אך לשחק שתי אישיויות שונות, כך שלמרות המראה הזהה, יהיה פשוט מאוד להבדיל בין שתי הדמויות. תפקיד זה הוא מסובך, ודורש יכולת משחק גבוהה, שלפי דעתי, חסרה להדג'נס. הניסיון הכי גדול של הסרט להבדיל בין סטייסי למרגרט היה לתת למרגרט מבטא בריטי, שהיה יותר מאולץ מאשר עוזר. שתי הדמויות, למרות הבדליהן המעטים, היו משעממות, אם נוסיף לכך את העובדה שתמיד יש לפחות אחת מהן על המסך, ובדיחות שמגיעות אחת לשתי דקות ומביכות יותר מאשר מצחיקות, הרי שהצפייה בסרט הייתה מעט מעיקה.

בסדרה בשם "מון נייט" המשחק מוצלח יותר. לדמות הראשית, סטיבן גראנט, יש אישיות נוספת בשם מארק ספקטור, והשניים חולקים את אותו גוף. השחקן של השניים, אוסקר אייזק, עושה עבודה יוצאת מן הכלל בתפקידו, ומצליח להראות הבדלים רבים בין שתי האישיויות בהתנהגותו ובמשחק שלו. יכולת המשחק כה גבוהה שרק ממבטו ניתן להבין היטב איזו דמות מבין השניים נמצאת על המסך. סרטי כריסטמס רבים אינם ידועים בהצלחתם, במיוחד לא כמו סדרת מארוול מצליחה, ולכן לא ציפיתי לרמה יוצאת מן הכלל של משחק מסרט כריסטמס של נטפליקס, אך בכל זאת, מדובר בתפקיד מרכזי לסרט, שאינני חושבת שמבוצע בחן.


הכרזה של מון נייט, מארוול

אז לדעתי, הסרט היה... משעמם. אחת המילים הרעות ביותר שבהן אפשר לתאר סרט. הבדיחות היו מביכות, והשחקנית הראשית עשתה עבודה בינונית במשחקה. גיליתי לא מזמן שלסרט זה יש עוד שני סרטי המשך, אך איני חושבת שאטרח לצפות בהם. במיוחד כשמהסרט השני יש לא פחות ולא יותר מדמות שלישית של אותה מגלמת ונסה הדג'נס. הסרט הזה עובר בתור סרט כריסטמס ממוצע, אך לא יותר מזה, ולדעתי אינו שווה צפייה. אבל למרות זאת, אם תרצו להעביר ערב משעמם, תוכלו להפעיל את הסרט הזה בטלוויזיה, רק אל תצפו ליותר מידי. ממליצה לחובבי הז'אנר, אך לא יותר מזה.


הכרזה של נסיכה בהחלפה 2, עם שלוש דמויות של הדג'נס



Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page