top of page

סקירה של המונדיאל

האירוע הזה מלא בהפתעות. אף אחד לא ציפה מאירוע הספורט הגדול בעולם להתרחש בקאטר כי למדינה הזו לא היה את האצטדיונים והמלונות הדרושים כדי לארח את עשרות אלפי האוהדים שהגיעו לצפות במשחקים. בסופו של דבר, לאחר טענות לשוחד, שחיתות והפרת זכויות אדם. אנחנו עדים למונדיאל הראשון שמתרחש במדינה ערבית. אבל נחזור לנושא המרכזי.


ערב הסעודית ניצחה את ארגנטינה. השחקנים שיחקו מעולה ויישמו מצוין את טקטיקת "מלכודת הנבדל" שזה אומר ששחקני ההגנה רצים לפני המסירה לכיוון החצי של היריב ככה שמצד היריב, כל מסירה לשחקן התקפה נחשבת כנבדל. מרוקו שלטה במשחק מול בלגיה, וניצחה באופן הוגן. צרפת, האלופה הנוכחית והראשונה מאז ברזיל שהצליחה לשבור את קללת הניצחון. הפסידה לטוניסיה.


קללת הניצחון היא קללה שהתחילה בשנת 1998. כשצרפת ניצחה את המונדיאל ובמונדיאל הבא עפה בשלב הבתים, והקללה המשיכה עד המונדיאל הזה, איטליה ניצחה במונדיאל שהתרחש בשנת 2006 ועפה בשלב הבתים, ספרד זכתה בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה ב2010 ועפה בשלב הבתים בשנת 2014, גרמניה ניצחה בשנת 2014 וגם נפלה קורבן לקללה ב2018 וגם במונדיאל הזה נפסלה בשלב הבתים. היחידה שהצליחה לחמוק מן הקללה בשנים האלה היא ברזיל, ניצחה את מונדיאל 2002, אבל לא עפה בשלב הבתים. היא עפה ברבע הגמר במשחק נגד צרפת.


שמיניות הגמר המשיכו להפתיע. מרוקו ניצחה את ספרד בפנדלים לאחר אחד המשחקים המותחים ביותר בכל הטורניר. פורטוגל הרסה את שוייץ 6-1. אבל למרות הציפיות של אוהדי פורטוגל רונאלדו לא הבקיע. בנוסף ברזיל קרעה את דרום קוריאה 4-1.


במשחקים מסוימים ראינו שיפוט רע, אחד מהם זה רבע הגמר בין אנגליה לצרפת שבו צרפת ניצחה 2-1 לאחר שהכוכב של אנגליה, הארי קיין, פספס את הפנדל השני באותו משחק, הראשון הובקע. ‏עוד משחק שהיה בו שיפוט רע זה רבע הגמר בין הולנד לארגנטינה, שבו חולקו 17 כרטיסים צהובים! הגול השני של הולנד היה בסיום התוספת של הארכה! אבל לאחר מכן הולנד הפסידה בפנדלים. מרוקו הצליחה לנצח את פורטוגל ברבע הגמר לאחר טעות של המאמן הפורטוגזי שלא העלה את רונאלדו בהרכב הפותח. בחצי הגמר צרפת סוף סוף ניצחה את מרוקו שגם הפסידה במשחק על המקום השלישי לקרואטיה. אבל עדיין עשתה היסטוריה כמדינה האפריקאית הראשונה אי פעם ב4 המקומות הראשונים, וגם המדינה הערבית הראשונה אי פעם ב4 המקומות הראשונים!


הגמר יהיה בין ארגנטינה וצרפת וברגע שאני כותב את זה עדיין אין לי את התוצאה של הגמר. אבל נדע לפחות אם מסי יסיים את הקריירה שלו עם ניצחון במונדיאל או שאמבפה ינצח את המונדיאל השני שלו.


Related Posts

See All

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page