top of page

חגים ומנהגים מסביב לעולם

כל העולם אוהב את חודשי נובמבר ודצמבר מסיבה מסוימת - החגים. אבל לא כולנו מציינים את תחילת השנה באותה הדרך, לכן אנו מזמינים אתכם לטיול מסביב לעולם בתקופת החגים.

יפן - בראשון בינואר כל שנה, נחגג ראש השנה היפני והוא בין החגים החשובים שמתקיימים שם.

ילדי הארץ לא לומדים שבועיים ועסקי העיר סגורים במרבית הימים.

בבוקר הראשון של השנה החדשה נוהרים האנשים למקדשים על מנת להתפלל ולקבל איחולים לשנה החדשה .

המאכלים אשר לרוב יופיעו על שולחן החג הם: שעועית מבושלת, דג מאודה, ירקות בחומץ ועוגות אורז.

את האוכל מכינים מראש ומגישים בקופסאות מיוחדות, וכך אין צורך לבשל בזמן החג.

בלילה שבו מתחילה השנה החדשה, בחצות, מצלצלים פעמוני כל המקדשים ביפן 108 צלצולים לסמן את השנה החדשה. בשעה זו נהוג לאכול אטריות שמסמלות אריכות ימים.


סין - בסין ראש השנה חל בחורף בחודש פברואר.

החג עצמו מתקיים במשך תשעה ימים ברצף (לא חופש אלא החג).

לוח השנה הסיני מורכב ממחזור של 12 שנים.

כל שנה נקראת על שם אחת מ12 חיות שונות - למשל שנת הקוף, שנת הארנב, שנת השור ושנת הדרקון. אחרי שתים עשרה שנה מתחיל סדר החיות מהתחלה! הם מאמינים שהחיה השולטת על השנה גם משפיעה עליה באופייה והתפתחותה.

בסין מתחילים להתכונן לשנה החדשה זמן רב לפני במגוון דרכים. מנקים את הבתים כדי לסלק את המזל של השנה הקודמת. נשים מבוגרות נוהגות להכין מגזרות נייר מנייר אדום, אותן תולים על פתחי הבתים כדי לגרש את השדים., קישוט הבית בפרחים מטרתו להביא מזל…

מאכלי החג הם :כופתאות, עוף ודגים.

בחג לובשים בגדים חדשים ויוצאים לראות תהלוכות. בחגיגות מרעישים ברעשנים. לפי האמונה דבר זה עוזר לגרש שדים רעים.


קוריאה - בקוריאה הדרומית, ראש השנה נקרא סול נל.

חגיגות ראש השנה מתחילות כבר בליל החג כאשר מניחים ליד פתחי הבתים מסננות מיוחדות עשויות קש הנקראים 'בוק-ג'ור', שמים אותם נגד עין הרע. לובשים בגדים חגיגיים אשר שמם הוא 'האן-בוק'. בבגדים החדשים יש כיסים מיוחדים שאפשר לשים בהם "ברכות".

לקראת זריחה כל בני המשפחה יורדים לחוף הים לראות את השמש העולה, ומביעים משאלות לשנה החדשה.


איראן - באיראן ראש השנה נקרא נורוז וחל ב21 במרץ. נורוז חל ביום הראשון של חודש פברדין, לפי לוח השנה שלהם. יש מנהג עתיק ולפיו בתקופה שלפני החג היו זורעים זרעי עדשים, חיטה או שעורה וכאשר היו רואים את הנביטה היו יודעים שהחג הגיע. כיום אפשר להתחיל בחגיגות הנורוז כאשר נשמע קול תותח בכפרים, עד אז החגיגות לא מתחילות.

ראשית מקשטים את הבתים בנבטים של הזרעים, אשר מסמלים גידול, התחדשות ושפע, ושומרים אותם במשך 13 ימים לפני שזורקים אותם לנהר.

במרכז הבית מעמידים שולחן עם סימני החג.

על השולחן 7 חפצים: יקינתון, נבטי דגנים, מעדן העשוי מחיטה ירוקה, חומץ, תבלין הסּומָק, תפוח וזיתים. גם ספר הקוראן מונח על שולחן זה, ביצים צבועות, נרות, מראה וקערת מי ורדים. לאחר קול התותח נוהגים לבקר קרובי משפחה ולאחל להם שנה טובה. יושבים יחד ואוכלים את

מאכלי החג: בקלוואה, נוני שקרי, עוגיות שקדים, עוגיות מיוחדות שנקראות סור, בדם צ'ורגי ועוגיות שקדים.

ברזיל - ברזיל היא מדינה נוצרית- קתולית. לכן כמו בכל העולם הנוצרי, בסוף השנה הנוצרית - ב31 בדצמבר וב1 בינואר ישנן חגיגות.

תושבי העיר ריו דה ז'נרו, נוהגים לקבל את פני השנה החדשה על חוף הים. הם לובשים בגדים לבנים המסמלים מזל ושלום ורואים מופע של זיקוקי די-נור! אנשים רבים שרים ומדליקים נרות ובחצות בדיוק מתחילה השנה החדשה.

אחרי חצות נוהגים לקפוץ שבע פעמים מעל גלי הים וזורקים פרחים למים. בשעת הקפיצה מביעים משאלות לאלת הים, ימאנז'ה, לקראת השנה החדשה.


לאחר שלמדנו על מנהגים אלו נותר רק לאחל לכולנו שנה חדשה ומוצלחת מכל מקום מהעולם!



Related Posts

See All

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page