top of page

התחלות חדשות

התחלות חדשות הן דבר מופלא. טמון בהן הכוח ללמד אדם ענווה, אומץ, ניסיון. התחלות חדשות עוזרות לו לגלות את חוזקותיו ומגרעותיו. לעתים התחלות חדשות יכולות להיות גם מפחידות: בין אם זה פחד מכישלון, הפחד ממבוכה, או גורמים לא ידועים.


התחלות הן בהחלט לא דבר קל. חטיבת הביניים, למשל, ובעיקר שכבת ז', היא דוגמה מצוינת לכך. אנחנו במבנה חברתי חדש ולא ידוע, ואנו בקלות יכולים להשאיר רושם רע על אנשים אחרים, להיתקל בקשיים לימודיים או להיכשל בלהיפתח ולהוכיח את עצמנו. אנו בצומת בחיים, שלב מכריע אשר יקבע וישפיע על עתידנו לכל חיינו.


אנו עומדים לצאת לדרך ארוכה, שאיננו יכולים לדעת מה תכיל ומה תזמן לנו. בזמנים כאלה חשוב מתמיד להיזכר בנו ובקרובינו, ולשפר את עצמנו דרך המבחנים והניסיונות שיעמדו בפנינו. זו תקופה מלאת שאלות והתלבטויות. זוהי תקופה בה אנו חייבים להסתכל פנימה ולשאול מי ומה אנחנו. אלה שאלות שאת תשובותיהן מעטים בגילנו יודעים. תקופה זו לא תמיד תהיה קלה, אך תמיד תהיה מתגמלת. זאת תקופה מלאת מכשולים עליהם אנו יכולים להתגבר אך ורק ע"י שימוש באנושיות שלנו, תוך כדי גילויה. זו תקופה שבסופו של דבר נצא ממנה מחושלים ומחוזקים. עם כל הקשיים שבאים עם התחלות חדשות, חשיבותן גדולה.

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page