top of page

הסטארטאפ שעשה בשבילי את 2022

Updated: Dec 18, 2022

הסטארטאפ שעשה בשבילי את שנת 2022 הוא הסטארטאפ של חברת Trigo.

חברת Trigo הוקמה בשנת 2018. ייסדו אותה מיכאל ודניאל גבאי ועובדים בה 180 עובדים, מתוכם 160 ישראלים. רעיון החברה הוא לייצר סופר אוטונומי בלי קופות, בלי לבנות מחדש את המבנה אלא להסב את המבנה לסופר אוטונומי.

חברת Amazon Go, חברה בת של Amazon, היא רשת סופרים בעלת 70 סניפים. החברה בונה מבנים חדשים בעלי מערכת דומה לזו של Trigo, אך היא מצריכה מבנה חדש וייעודי למערכת זו. החידוש של חברת Trigo הוא שימוש במבנה הישן.

כשאתה נכנס לתוך הסופר של Trigo אתה יכול לבחור שני מסלולים: מסלול "רכישה מזוהה" או רכישה "רכישה בלתי מזוהה". במסלול "רכישה מזוהה" אתה משתמש באפליקציה או בכרטיס של המותג והבעלים של הסניף יכול לדעת את העדפות הקנייה שלך. אתה יכול לשלם דרך האפליקציה, אשראי או מזומן. במסלול "רכישה בלתי מזוהה" הצרכן נכנס לחנות בלי זיהוי ומשלם בקופות ללא צורך בסריקת המוצרים, ואפשר לשלם באשראי או מזומן.

המערכת עובדת כך שיש רשת חיישנים בכל אזור החנות שעוקבים אחרי כל בן אדם ואדם. כדי להוסיף דברים לתוך עגלת הקניות אתה פשוט צריך להרים את המוצר ממקומו. דבר זה עובד לשני המסלולים. החיישן מזהה את המוצר ואם לא תרצה את המוצר תחזיר אותו למדף והמוצר יימחק מתוך עגלת הקניות.

מערכת זאת פועלת בחברה הבריטית "טסקו" בפרויקט פיילוט שבה חנויות מתפקדות בלי קופה. בישראל רשת שופרסל הודיעה שבחמש השנים הקרובות תפעיל ביותר מ-280 חנויות את המערכת של Trigo. בספטבר 2022 נפתח הסניף הראשון והיחיד עם המערכת של Trigo בבעלות שופרסל ברחוב מנדלי מוכר ספרים 7 בתל אביב.


כתבה זאת נעשתה בעזרת אתר העיתונות כלכליסט







Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page