top of page

בחירות גורליות בסדרות, בסרטים ובספרים


היזהרו מספויילרים!

כתבה זו נכתבה על בחירות חשובות וגורליות בסרטים ובספרים הבחירות הבאות מופיעות בספר "פרסי ג'קסון ותקוות האולימפוס", בסדרה "המקום הטוב" ובספר ובסרט "צ'ארלי בממלכת השוקולד".

פרסי ג'קסון ותקוות האולימפוס


פרסי ג'קסון הוא חצוי. כלומר, הוא חצי אל חצי בן אדם מכיוון שאביו הוא פוסידון.

בספר החמישי של הסדרה, פרסי וחבריו הולכים למסע חיפושים ובסוף המסע הם מצילים את האולימפוס. כהוקרת תודה לפרסי, האלים נתנו לו אפשרות להפוך להיות כמוהם, לאל. פרסי התלבט וזו הייתה בחירה קשה בעיניו. האם להישאר לחיות את החיים כבן תמותה? או האם להפוך לאל אך לא לראות את חבריו לעיתים קרובות כך שגם כשהם ימותו הוא ימשיך לחיות כיוון שהוא יהיה בן אלמוות? ההחלטה הייתה אך ורק בידיו, והוא לבסוף החליט להמשיך לחיות כבן תמותה על פני חיים כבן אלמוות בגלל המחיר הכבד הכרוך בכך.

המקום הטוב


הסיפור מתחיל כשאלינור מתה ומתעוררת מחוץ למשרד. איש מבוגר ושמו מייקל יוצא מהמשרד וקורא לה להיכנס. הוא מספר לה על כך שהגיעה למקום הטוב מכיוון שעשתה מעשים טובים בחייה (אך על פי שהיא יודעת שהיא הייתה ההפך מכך). מייקל עושה לה סיור בשכונה של המקום הטוב ומכיר לה את כולם. הוא מדבר איתה על המעשים הטובים שהספיקה לעשות במהלך חייה אך כל מה שהוא מספר לה הוא לא נכון. היא לא הייתה בן האדם הטוב שמייקל מספר לה עליה. היא מבינה כי עליה לשקר על מנת שלא להיתפס ולהישלח אל "המקום הרע" בעזרת צ'ידי אנגוניה (פרופסור לאתיקה ופילוסופיה שגם הוא נכנס למקום הטוב בטעות) היא מכירה שם בנוסף את ג'קסון (שהיא מגלה שגם הוא מסתתר כיוון שהוא לא שייך לשם) ואת טהאני (שגם היא לא שייכת לשם). אחרי שעובר קצת זמן היא מבינה ש"המקום הטוב" הוא בעצם המקום הרע והוא מענה אותם מבחינה פסיכולוגית, כיוון שהם (צ'ידי, טהאני, ג'קסון ואלינור) לא יכולים לסבול זה את זה. בהמשך הם לומדים להיות בני אדם יותר טובים ומנסים את מזלם כדי להיכנס למקום הטוב האמיתי.


אחרי ניסיונות רבים, הם מצליחים אבל מתחרטים. הם מבינים שבמקום הטוב האמיתי אפשר לעשות מה שרוצים ולקבל כל דבר שהם מבקשים ומהר מאוד נמאס להם. במקום הטוב אין לזמן שלהם משמעות כי הם יחיו שם לנצח. ויש להם ברירה אחת: לעבור דרך מעגל המיצוי שבו הם עוברים כשהם מיצו את המקום הטוב. מעגל זה יוביל אותם אל הלא נודע ממנו לא יוכלו לחזור בחזרה למקום הטוב. בסצנת הסיום אלינור היא האחרונה שעוברת בו, והיא מגלה כי נשמתה הפכה לאנרגיה שחוזרת לכדור הארץ ומשפיעה לטובה על מעשיהם של בני האדם.

צ'ארלי בממלכת השוקולד


צ'ארלי הוא ילד ממשפחה ענייה. הוא גר בבית קטן עם שני הוריו ועם הסבים והסבות שלו. הדבר שהוא אוהב יותר מכל דבר אחר הוא שוקולד, אותו הוא מקבל פעם בשנה ביום ההולדת שלו. והוא אוהב להקשיב לסיפוריו של סבו על מפעל השוקולד שפעם הוא עבד בו. יום אחד, ווילי וונקה, מנהל מפעל שוקולד אגדי ומסתורי הכריז שהוא ימכור בתוך קופסאות שוקולד 5 כרטיסי זהב, ומי שימצא את הכרטיסים יזכה לבקר במפעל שלו. צ'ארלי ועוד 4 ילדים מפונקים מוצאים את הכרטיסים ויוצאים לטיול במפעל השוקולד. במהלך הטיול לילדים האחרים (חוץ מצ'ארלי) מתרחשות תאונות במפעל: אחד מהם טובע בשוקולד כיוון שלא היה יכול לעמוד בפני מפל השוקולד במפעל, אחר מתכווץ ונמתח, אחת נזרקת לזבל כי היא לא יכלה שלא לרדוף אחרי הסנאים שעבדו במפעל ואחת הופכת לסגולה כי היא לעסה מסטיק שעוד לא היה בטוח במאת האחוזים. צ'ארלי הוא היחיד שנשאר וכפרס ווילי וונקה מציע לו את המפעל, בתנאי שיעזוב את משפחתו. לדברי ווילי וונקה המשפחה רק אומרת לו מה לעשות. צ'ארלי מחליט לא לקבל את הצעתו של ווילי וונקה ומחליט לא לוותר על משפחתו.


Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page