top of page

6 עובדות מעניינות על חג המולד

חג המולד מצוין בכל שנה ברחבי העולם בתאריך 25 בדצמבר, תאריך המסמל את לידתו של ישו, ולכן רוב הנוצרים חוגגים חג זה.

מבין מנהגי החג, נהוג להכין עץ חג מולד מקושט, ארוחת חג חגיגית, כרטיסי ברכה ומתנות למשפחה ולחברים (בחג המולד נשלחים מעל ל-3 מיליארד כרטיסי ברכה ומתנות ברחבי העולם).

בכתבה זו, אספר לכם שש עובדות מעניינות על חג המולד. בעיניי, חג המולד זהו חג מאוד מעניין אך לא כולם יודעים מהי המשמעות שלו, מהם מנהגי החג וכדומה. ולכן, בכתבה זו כתובות 6 שש עובדות מעניינות על חג המולד על מנת שנכיר אותו בצורה טובה יותר.


עובדה ראשונה:

מנהגי חג המולד הינם רבים, שכפי הידוע היום גורמים לאווירת חג טובה ונעימה יותר. מנהגים אלו התחילו בגרמניה, ומאז בכל העולם בחג המולד מתקיימים מנהגים רבים הכוללים הכנת עץ חג מולד והבאת מתנות למשפחה ולחברים.


עובדה שנייה:

חג המולד הוא גם כן "תמריץ" לכלכלות הארצות הרבות אשר חוגגות חג זה. המכירות עולות בתחומים רבים, ומוצרים חדשים הקשורים לחג מוצגים בפני הקהל. מכנים תקופה זו כ"עונת חג המולד" אשר מתחילה מספר ימים לפני מועד החג. החג עצמו הוא היום היחיד בשנה בו נהוג לסגור את כל החנויות. "מכירות חג המולד" נמשכות לרוב עד ל-1 בינואר שהוא גם ראש השנה האזרחית.

עובדה שלישית:

בישראל הקהילה הנוצרית קטנה מאוד ומונה רק כ-2% מהאוכלוסייה, בשל חשיבותה של ישראל כמרכז המסורת הנוצרית מספר טקסים דתיים החשובים ביותר בחג המולד מתקיימים בכמה אתרים שונים בארץ הקשורים לנצרות. כל הכנסיות הנוצריות מקיימות טקסים מיוחדים בחג המולד, בעיקר בערים: בית לחם, נצרת וירושלים.

עובדה רביעית:

מאז המאה ה-20 חג המולד נפוץ ברחבי העולם הלא-נוצרי גם כן, אולם מדינות מוסלמיות רבות (למעט סוריה, לבנון, איחוד האמירויות וטורקיה אשר מציינות את החג) אוסרות את חגיגות החג, בטענה שהוא פוגע בערכי דת האסלאם.

עובדה חמישית:

בהודו, בכנסייה הקתולית מקיימים את סעודת המיסה. זהו טקס שנועד לשחזר את הסעודה האחרונה של ישו ובכך להטמיע אותו בזיכרונם של המתפללים הנוצריים ולגרום לאיחודם כקהילה אחת.

יש לציין כי ברחבי העולם ישנם צורות נוספות לחגוג את החג, למשל: ברוב המדינות ישנם שווקים רבים הנפתחים לרוב בתחילת דצמבר המקושטים בצורה חגיגית בהתאם לאווירת החג ומשלבים בהם את עצי חג המולד, בובות של סנטה קלאוס ומזכרות נוספות הניתנות לרכישה.

מובן שיש גם מצעדים מרשימים מאוד ברחבי אירופה ובמדינות נוספות המשלבים זיקוקים, פסלים ענקיים ברוח החג ותחפושות.

עובדה שישית:

אחד האנשים הכי מזוהים עם החג זהו סנטה קלאוס. סנטה הינה דמות בדיונית המקושרת לחג המולד. דמות זו מבוססת על מסורת שהביאו מתיישבי ארצות הברית מהולנד. לפי המסורת זהו אדם זקן, חביב וטוב לב מגיע בלבוש סגלגל (ישנן אגדות הטוענות כי הוא מגיע בלבוש כחול וישנן הטוענות בלבוש ירוק) המגיע מחבל לפלנד רכוב על גבי מזחלת מעופפת רתומה לאיילים. תפקידו העיקרי של סנטה קלאוס בחג הוא להגיע לבתי הילדים הטובים מתנות רבות ולהגשים את משאלותיהם. נהוג לקרוא לסנטה גם "אב הקור" ו"סבא שלג" בשל האזור הקר שממנו הוא מגיע, ולכן שלג מסמל אותו במיוחד.

קיימת מסורת בה מבוגרים מתחפשים לסנטה קלאוס לקראת החג לצורך בידור הילדים. בנוסף קיימות בובות רבות בדמות סנטה קלאוס המקשטות את הבתים והחצרות.


לסיכום, חג המולד נחשב לחג מהנה ביותר הנותן אפשרות לגיבוש ולצבירת חוויות משפחתיות מהנות. מיליארדי בני אדם חוגגים חג זה ורובם המוחלט הם הנוצרים. ישנם אנשים רבים האומרים שלחג זה יש אווירה שונה מאשר ביתר החגים, אולי בגלל המנהגים הייחודיים שלו שאין לאף חג אחר.

כולם מאוד אוהבים את אווירת חג המולד.

תודה רבה על הקריאה ומקווה שנהניתם.ן

שוק חג מאירופה לכבוד חג המולד

איור של סנטה קלאוס יחד עם אייליו מחלק מתנות לילדים.


Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page