top of page

ראיון עם מנהלת החטיבה - רעות ברתנא

Updated: Jun 1

כשהחלטנו שנעשה ראיון עם מנהלת החטיבה של בית הספר הגברת רעות ברתנא, קצת חששנו כי לא ידענו איך זה עומד להיות, אך ברגע שהתחלנו לראיין אותה גילינו שהיא בדיוק הדמות שחיפשנו לראיין ולכתוב עליה.


מה את הכי אוהבת בלהיות מנהלת בית הספר?

הזכות להשפיע, להוביל, לחשוב איך אפשר לאתגר, ולפתח את תלמידנו.

אני רואה בבית הספר מקום בו אתם התלמידים הופכים לאזרחים צעירים, השואלים שאלות, מתמודדים עם אתגרי גיל ההתבגרות ועוברים עם עצמכם תהליכי זהות שונים. בית הספר הוא המקום המאפשר לכם לצמוח, לגדול ולהתפתח. אני שמחה וגאה לקחת חלק בתהליך חשוב זה בחייכם.


מה הכי מאתגר בלהיות מנהלת בית הספר?

יש המון אתגרים יום יומיים והשנה לצערנו פקד אותנו אתגר קשה במיוחד- מלחמה שטרפה את כל הקלפים והציבה אותנו בפניי מציאות מורכבת מאוד.  

מציאות משתנה היא חלק מהיומיום בבית הספר והתפקיד שלנו, הצוות, הוא לייצר שגרה מצמיחה ומכילה לתלמידים שלנו.


מה את חושבת על הפרוייקטים בבית ספרנו?

אחד הדברים שאני הכי אוהבת בבית הספר שלנו הוא הלמידה הפרויקטלית. מהרגע שנכנסים לפה בכיתה ז אתם גדלים ומתבגרים בלמידה פרויקטלית, מה שמאפשר לכם לעצב את עצמכם קצת אחרת מהלמידה הפרונטלית ו"הרגילה". אתם לומדים המון גם ברמה האקדמית וגם ברמה האישית והחברתית ומקבלים לארגז הכלים שלכם יכולות וניסיון לעולם האמיתי בעידן של המאה-21.


מה את חושבת על זה שאנחנו שלושה בתי ספר במתחם אחד?

היתרונות הם הגיוון וסגנונות שונים של מוסדות חינוך מה שמאפשר להכיר חברים ולייצר שיתופי פעולה מעניינים ומחוץ לקופסה.

החסרון הגדול הוא שצריך לחלוק את מעט המשאבים שיש לנו עם תלמידים רבים, דבר המעמיס על התשתיות ומצמצם אפשרויות.


במה עבדת לפני שהגעת לפה?

בעברי עברתי הסבה להוראה. התחלתי בתואר ראשון במחשבים ובגיל די צעיר סיימתי תואר שני בהוראה. בנוסף לתפקידי כמנהלת אני מורה למדעי המחשב ומנחת פרוייקטים במקצוע סייבר.


מהו החזון שלך לחטיבה?

ישנו משפט שגור "מזל הוא הזדמנות שפוגשת מוכנות", בחטיבה שלנו אנו מייצרים סביבה של הזדמנויות עבורכם התלמידים שמבקשים להתפתח ולצמוח. תלמידי הנדסאים בחרו להשפיע על עתידם בעת תחילת לימודיהם בכיתה ז'. בית הספר הוא בית חינוך המאפשר למידה משמעותית בתחומי המדע והטכנולוגיה לצד התפתחות חברתית ואישית. השאיפה שלי לשמר את המתווה ההנדסאי האיכותי שקיים שנים ומצמיח תלמידים להשתלב כבוגרים בחברה הישראלית כמובילים במשק, כל זאת לצד התאמות לקצב ההתפתחות המהיר והמציאות המשתנה בסביבתנו. יחד עם כל זאת החשוב לי מכל הוא שתלמידי חטיבת הנדסאים יקומו

בבוקר ויגיעו לבית הספר עם חיוך ורצון אמיתי ללמוד ולהתפתח.


אלו חידושים הולכים להיות בחטיבה בעתיד?

מידי יום הצוות ואני עמלים ועסוקים בלחדש ובלקדם את התלמידים. המציאות השנה הייתה מאתגרת ולא פשוטה כשברקע מתחוללת מלחמה, למרות זאת השקענו מאמצים רבים לתבל את תוכניות הלימוד בפעילויות חברתיות ולימודיות. מתחילת השנה יצאנו לפעילויות רבות בינהן מסע בעולם החלל בפלנתניה ובעולם המדע במוזיאון המדע והרפואה בחדרה, התחברנו לשורשים שלנו במוזיאון אנו, החכמנו במרכז פרס לשלום ולמדנו על יזמות וחדשנות, התנסנו בסדנאות מייקרים וסדנאות גיבוש של חברות קוביות ואדם ומחשבה, כל אלו רק דוגמאות מהפעילויות המרתקות שלקחנו בהם חלק השנה. אנו נמשיך לתכנן ולהשתתף בפעילויות לטובת התלמידים בכל מציאות משתנה שתגיע לפתחנו, זאת כדי להעצים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד ואחת מהתלמידים ומהתלמידות.


Related Posts

See All

ראיון עם המורה למוזיקה - ניר

כששמענו שאנחנו צריכים לכתוב כתבה לגיליון בנושא אומנות, הרגשנו שיש לנו הזדמנות להכיר טוב יותר את המורה שבזכותו יש לנו אפשרות להכיר טוב...

סיכום 2023 במוזיקה

כבכל שנה שמגיעה לסיומה, גם השנה מסכמות אפליקציות מוזיקה ותחנות רדיו ברחבי העולם את שנת 2023 במוזיקה. Spotify, אפליקציית תכני ההשמעה...

Comments


bottom of page