top of page

סיכום 2023 במוזיקה

Updated: Jun 1

כבכל שנה שמגיעה לסיומה, גם השנה מסכמות אפליקציות מוזיקה ותחנות רדיו ברחבי העולם את שנת 2023 במוזיקה.

Spotify, אפליקציית תכני ההשמעה הגדולה ביותר בעולם פירסמה ניתוח של השירים והאמנים המושמעים ביותר בעולם, בישראל, ועבור כל אחד ממשתמשיה - גם ניתוח השמעות אישי.

בניתוח כלל עולמי של 574 מיליון משתמשי Spotify, נמצא כי טיילור סוויפט היא אומנית השנה, וכי השיר Flowers של מיילי סיירוס הינו השיר המושמע ביותר בעולם.


עשרת השירים הכי מושמעים בעולם ב-2023:

  1. מיילי סיירוס – Flowers

  2. SZA – Kill Bill

  3. הארי סטיילס – As It Was

  4. ג׳ונג קוק – Seven

  5. אסלבון ארמנדו -Ella Baila Sola

  6. טיילור סוויפט – Cruel Summer

  7. מטרו בומין – Creepin’ 

  8. רמה – Calm Down 

  9. ביזאראפ – Shakira: Bzrp Music Sessions, Vol. 53

  10. טיילור סוויפט – Anti-Hero

ומה אהב הקהל הישראלי לשמוע?

בדומה להעדפה ברחבי העולם, גם בישראל נמצא השיר "Flowers" של מיילי סיירוס ברשימת עשרת השירים המושמעים ביותר, והביצוע אף זכה במקום הראשון במצעד הלועזי השנתי של גלגל"צ. 

בשנת 2023 ייצגה נועה קירל את ישראל באירוויזיון, שנערך בבריטניה, עם השיר "Unicorn" והוא נמצא במקום השישי ברשימת השירים המושמעים ביותר בישראל.

השנה גם ציינו עשור למותו של הזמר והיוצר האהוב אריק איינשטיין ז"ל, והוא המבצע המושמע ביותר ברדיו כשהשיר "גיטרה וכינור" הוא השיר המושמע ביותר שלו בשנה זו.

מאז פרוץ המלחמה, דיווחו אנשים רבים כי הפסיקו להאזין למוזיקה. גם ערוצי רדיו רבים עברו לשידורי חדשות במקום שירים. 

אט אט, עם החזרה לשיגרה, חוזרת גם המוזיקה להישמע בישראל. בחודשים האחרונים נוצר פס קול המבטא את הלך הרוח במדינה. ונשמעים שירים המביעים כאב, תפילה ותקווה לצד שירי עידוד, אחדות ואמונה בצדקת הדרך שלנו.

כך ברשימת השירים המושמעים ביותר נוכל למצוא את "אמן על הילדים" של חנן בן ארי, "נחכה לך" של ישי ריבו ונתן גושן ו-"תנו לגדול בשקט" של שלומי שבת. וכן שירים שנכתבו במיוחד לרגל הלחימה, כמו "עם ישראל חי" של אייל גולן ו"חרבו דרבו" של נס & סטילה.


עשרת השירים הכי מושמעים בישראל ב-2023:

  1. פאר טסי – אהבה חולה

  2. מיילי סיירוס – Flowers

  3. טונה – סהרה live

  4. סטטיק – רונדלים

  5. בניה ברבי – קרן שמש

  6. נועה קירל – Unicorn

  7. עדן חסון – עד שתבואי אליי

  8. טונה – היי בייב

  9. אושר כהן – אני פה

  10. אושר כהן – אהבה

ונסיים במסר כי מוזיקה היא שפה כלל-עולמית. למוזיקה יש כוח לחזק, לאחד ולרפא את הנפש. בתקופה זו חשוב לשמור על מורל גבוה, להמשיך ביצירה ובאמנות ואנו מלאי תקווה כי שנת 2024 תביא איתה ימים טובים ושמחים.



Related Posts

See All

ראיון עם המורה למוזיקה - ניר

כששמענו שאנחנו צריכים לכתוב כתבה לגיליון בנושא אומנות, הרגשנו שיש לנו הזדמנות להכיר טוב יותר את המורה שבזכותו יש לנו אפשרות להכיר טוב...

ראיון עם מנהלת החטיבה - רעות ברתנא

כשהחלטנו שנעשה ראיון עם מנהלת החטיבה של בית הספר הגברת רעות ברתנא, קצת חששנו כי לא ידענו איך זה עומד להיות, אך ברגע שהתחלנו לראיין אותה...

Comments


bottom of page