top of page

פורטל 2 – יותר מרק מעברים


פורטלים (או חורי תולעת) הם מעין שערים בין שמאפשרים מעבר ישיר בין שתי נקודות מרוחקות בזמן ובחלל. הרעיון של מעבר מידי בין נקודות הרחוקות שנות אור זו מזו הצית את דמיונם של סופרים רבים, ופורטלים הופיעו בשלל ספרים, סדרות, סרטים ומשחקי מחשב בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה כאחד. חורי תולעת הופיעו בשלל פרטי מדיה כגון חולית, מסע בין כוכבים, בבילון 5, דוקטור סטריינג', המאה ועוד.


הרעיון של פורטלים הקסים אותי כבר תקופה. ראיתי אותו בלא מעט סרטים וסדרות, אך למרות הכל, משהו הרגיש לי בו מוזר. תמיד כשראיתי בסדרה דמות עם היכולת ליצור פורטלים, זאת מעולם לא הייתה יכולתה היחידה, או אפילו העיקרית. תמיד הייתה לדמות יכולת אחרת, "שימושית" יותר, כגון שליטה באש, ריחוף ועוד. פורטלים מעולם לא היו יותר מכלי פשוט למעבר מהיר וחיסכון בזמן. ברגע שהבנתי את זה, לא יכולתי שלא להרגיש מאוכזבת. כיצד יתכן שהיכולת ליצור ולסגור שערים בין נקודות בזמן ובמרחב מסתכמת בלא יותר ממעבר מהיר?


זאת רק אחת מהסיבות שכשראיתי את המשחק פורטל 2 (Portal 2), הייתי חייבת לנסות אותו. המשחק עוקב אחרי צ'ל, אישה צעירה שמנסה לברוח מ- Apeture Science , מפעל המופעל על ידי הרובוטית גלאדוס (GLaDOS), בו היא מבצעת ניסויים בבני אדם. במהלך המשחק צ'ל משתמשת ברובה פורטלים, רובה היכול ליצור פורטלים על משטחים לבנים, כדי לעבור "חדרי חידות" שונים, בהם השחקן צריך להבין איך לפתור את השלב, ולעבור לשלב הבא. למשחק יש גם אופציה למספר משתתפים, אך לזו יש סיפור משל עצמה. (גם עליה אני ממליצה בחום)





המשחק חכם, מרתק ומצחיק, ואני מצאתי את עצמי מבלה שעות בניסיון לפתור חדרי חידה שונים, מנסה דברים שוב ושוב, אך לא משתעממת או מתייאשת. הדמויות מהנות ומצחיקות, ומעולם לא חשבתי שאוכל להתחבר כך לרובוטים בסיפור. והסיפור, מסופר לאיטו, ולאט לאט שואב אותך לתוך עלילתו המרתקת ויוצאת הדופן. יצירתיותו של המשחק הרבה וחשיבתו מחוץ לקופסא היא רק אחת מהסיבות הרבות שהפכו אותו לאחד ממשחקי המחשב האהובים עליי. אבל דבר שאהבתי במיוחד לגבי המשחק הוא שימושו המגוון בפורטלים.

במהלך המשחק פורטלים משמשים גם כדי לעבור בין מקום למקום, אבל גם כדי לכוון דברים ממקום אחד לאחר, הגעה למקום לא נגיש באמצעות יצירת פורטל על משטח והזזתו, ועוד. אחד מהשימושים האהובים עליי של פורטלים במשחק הוא בתור משטח שיגור. בחדרים מסוימים יש בור ברצפה, וכדי לעבור אל הצד השני שלו צריך ליצור פורטל בתחתית הבור ופורטל נוסף בקיר מאחוריך, מעט מעליך. ואז כאשר אתה קופץ לפורטל בתחתית הבור, אתה צובר מומנטום שמשגר אותך מהפורטל האחר, מעל הבור. איור מהמשחק עצמו מסביר זאת בקלות.


בנוסף, המשחק גרם לי לחשוב ביצירתיות על פורטלים במספר דרכים חדשות שלא ראיתי במשחק, כמו המחשבה על כך שאם ממקמים עצם באמצע פורטל ואז סוגרים אותו, העצם למעשה נחצה בחתך חלק בין שני הפורטלים, לא משנה כמה עמיד או קשה הוא.

אני ממליצה בחום על פורטל 2. המשחק מצוין ומלא בהומור, ומצאתי את עצמי במספר חדרים מופתעת מהפתרון של השלב, שכן הוא היה יצירתי במיוחד. המשחק דורש מחשבה, ויכול להיות מצוין עבור מי שמחפש דרך כיפית לאתגר את מוחו. המשחק מקורי, והוא מראה היטב שלמרות ייצוגם במדיה, פורטלים יכולים להיות הרבה יותר מרק מעברים.

Related Posts

See All

Comentários


Os comentários foram desativados.
bottom of page