top of page

איך IT הפך מסרט אימה למציאות


הסרט IT שיצא בשנת 2017 ומאז נחשב לסרט אימה המצליח ביותר בכל הזמנים ושבר מספר שיאים בדרכו. הסרט, שכבר בשבוע הראשון נצפה מעל 117 מיליון פעמים ועם מספר משוער של מיליארד צפיות עד היום, והכניס מעל 734 מיליון דולר.

הסרט עצמו הוא עיבוד מחדש של סרט אחר בעל אותה כותרת משנת 1990. אך במקור שתי הסרטים מבוססים באופן שולי על ספר רומן-אימה משנת 1986 שנכתב על ידי הסופר האמריקני סטפן קינג (Stephen King).


סיכום הסרט:

*(סיכום הסרט מכיל תיאורים מילוליים של אלימות ודם)

הסרט מתחיל ביום גשום בבית של הדמות הראשית ביל ואחיו הקטן ג'ורג'י. ג'ורג'י שיוצא החוצה לשחק עם סירת הנייר שלו בגשם, הוא עוקב אחרי הסירה במורד הרחוב, אך היא נסחפת לתוך הביוב שם הוא מוצא את הליצן הרצחני בשם פניוויז ((Pennywise שמאוחר מקבל את הכינוי IT.

ביל, שלאחר מספר שעות מבין שג'ורג'י לא חוזר הביתה יוצא לחפש אותו אך מצליח למצוא רק שלולית של דם ומי גשמים מתחיל לדאוג.

ביום שאחרי ביל הולך ללימודים בימים האחרונים לפני הקיץ. הסרט ממשיך ומראה לנו את שאר הדמויות הראשיות – מייק, בן, בוורלי, אדי, סטנלי וריצ'י.

הדמויות הראשיות שלנו מאוחדות לאחר מספר מפגשים שונים עם בלון אדום מרחף שמוביל אותם לליצן.

ששת החברים שמתחילים לגלות עוד ועוד ילדים נעלמים, מתחילים לחקור את הנושא במהלך חופשת הקיץ ועוקבים אחרי "שביל הגופות" שפניוויז משאיר.

במהלך הסרט אנחנו מקבלים יותר מידע על הדמויות הראשיות ועל חייהם הפרטים, אנחנו לומדים שפניוויז עוקב אחרי הקורבנות ותוקף אותם באופן אישי. ממתקפת זומבים לאנשים בלי ראש והתפרצות דם מהכיור. פניוויז יודע על הדמויות שלנו הכל.

אחת התעלומות הגדולות בסרט היא העלמות של ג'ורג'י אחיו הקטן של ביל. בפעם האחרונה שראינו אותו פניוויז תלש ואכל את היד שלו מהמקום ואז גרר את ג'ורג'י המדמם לתוך הביוב.

בפעם הבאה שאנו רואים את ג'ורג'י הוא נמצא במרתף של הבית בתוך שלולית מים גדולה, והוא אומר בחזרתיות את המשפט המפורסם מהסרט "You'll float too!" מיד לאחר מיכן ג'ורג'י מעבד את צורתו האנושית והופך לליצן פניוויז, שמתגלה כמשנה צורה.

בחזרה לקבוצה שלנו, הם מגלים את מקום המסתור של פניוויז ונכנסים לחקור. הם נכנסים לבית מוזנח, נטוש אפל ומתפרק. הם מוצאים של את פניוויז וכל אחד מהם נכלא בחדר אחר עם פניוויז שמשנה את צורתו באופן שונה לכל ילד.

הקרב מסתיים בכך שקבוצת החברים בורחים מהבית ביחד לאחר שפניוויז כמעט הורג את סטנלי בעזרת שינוי צורה לאחד מהציורים שרודפים אותו.

בסוף הסרט הקבוצה הולכת לתעלת הביוב שבה הם מצאו את הגופה של האת מהילדות הנעלמות בתחילת הסרט. בתוך התעלה הם מוצאים את פניוויז בתור ג'ורג'י, והוא כמעט הורג את ביל שעדיין רוצה להאמין שאחיו חיי.

במהלך הקרב הם מוצאים את בוורלי שנחטפה על ידי הליצן ונמצאת מעופפת באוויר עם מספר גופות אחרות של ילדים נעדרים.

אחרי שהם מצליחים להציל את בוורלי שעדיין לא מתה, הם נלחמים בפניוויז. בסוף הקרב הליצן משנה את צורתו לשל האבא המכה של בוורלי והיא לוקחת מוט מתכת ותוקעת לו אותו בגרון. פניוויז חוזר לצורתו המקורית של הליצן הרוצח והוא רגע לפני מותו קופץ לתוך מפל מי הביוב. משאיר אותנו בלי תשובה סופית להאם הוא מת.


לאחר שהסרט יצא, התחיל מין "טרנד" שבו ילדים (בדרך כלל מתבגרים ותלמידי תיכון) יצאו לרחובות בלילה עם כלי-נשק שונים (בדרך כלל מחבטים וסכינים) לבושים כליצנים אך איפורם היה אפל ומערר חשש.. נושא דובר בחדשות עד שהופסק לאחר מספר חודשים...

מאז זה, ואחרי היציאה של הסרט המשך IT2, לא התרחשו מקרים דומים למזלנו..


Related Posts

See All

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page