top of page

מי זה שרק ומה קרה לו בשנה האחרונה

סדרת הסרטים "שרק" נחשבת לאחת מהטובות ביותר שהצליחה להישאר רלוונטית מעל שתי עשורים מאז הסרט הראשון, ומעל עשור מאז הסרט האחרון. זכתה בפרסים רבים בתחום סרטי אנימציה והכניסה בסך הכול סכום המוערך לכמעט 3 ביליארד דולרים!אבל מה הוא שרק בעצם?


הסרט הראשון של שרק שיצא ב- 18 במאי בשנת 2001, היה ההתחלה למה שהיום נחשבות לאחת מסדרות הסרטים המצליחות ביותר.

על הסרט שרק שיצא בשנת 2001 התחילו לעבוד כבר מספר שנים לפני, בשנת 1995. ובוים על-ידי וויקי ג'נסון ואנדרו אדמסון. לאחר יציאתו, הסרט הפך לסרט הרביעי הכי ריווחי לשנת 2001, עם תקציב של 60 מיליון דולר, הסרט הכניס בשבוע הראשון מעל 42 מיליון דולר וקרוב ל- 500 מיליון דולר לאורך השנים ומדורג במקום ה 127# ברכבי העולם.

התקציר של הסרט הראשון:

הסרט קיבל באופן גורף תגובות חיוביות, אבל על מה הסרט?הסרט עוקב אחרי הדמות המרכזית שלנו, אוג בשם שרק. שרק חיי בביצה שלווה עד שיום אחד "לורד פארקווארד" שליט האזור מחליט לגרש את כל "יצורי האגדות". שרק שרוצה להישאר בביתו, מגיע להסכם עם פארקווארד, בתמורה לביצה, שרק צריך להציל את הנסיכה "פיונה" ממגדל שמור על-ידי דרקון. במהלך הדרך שרק מתיידד עם חמור מדבר וביחד הם מצילים את פיונה. בלילה שבמסע חזרה, שרק מגלה את הסוד של פיונה, בלילה היא הופכת מנסיכה אנושית לאוג! כשהשלושה חוזרים לטירה של לורד פארקווארדפיונה מבינה שהיא מאוהבת בשרק, והיא בורחת. בסוף הסרט שרק ופיונה חיים באושר ועושר בביצה עם חמור.


לאחר ההצלחה הגדולה של הסרט הראשון, היוצרים החלו עבודה על הסרט המשך כבר באותה שנה. כמעט בדיוק 3 שנים אחרי הסרט הראשון, ב- 19 במאי 2004, שרק 2 יצא. הסרט, שעכשיו קיבל תקציב של 150 מיליון דולר, הצליח בשבוע הראשון להכפיל (ביותר מפי 2) את ההכנסות של הסרט הראשון, והכניס מעל 100 מיליון דולר. בנוסף, שרק 2 היה הסרט בעל ההכנסה הגדולה ביותר ביום אחד עם סכום של קרוב ל- 50 מיליון דולר, הגיע לרשימת ה- 10 סרטים המצליחים ביותר והחזיק את מקומו במשך 10 שבועות, מדורג במקום ה 29# בעולם, ועם הכנסה עד היום של קרוב ל 930 מיליון דולר!

התקציר של הסרט השני:

שרק 2 מתחיל זמן-מה אחרי שהסרט הראשון נגמר. והוא מתחיל כך, שרק ופיונה מוזמנים לנשף מלכותי על ידי ההורים של פיונה. שרק מנסה להשתלב לאורך החיים המלכותי בזמן הביקור שלהם, אך אינו מצליח. הוריה של פיונה לא יודעים שהיא בחרה להיות מפלצת אוגית לשארית חייה מאשר נסיכה אנושית. במהלך זמן זה, סנדקית הפיות ובנה "הנסיך מקסים" מנסים לפגוע בשרק ופיונה, אבל שרק וחבריו מצילים את המצב. לסיום, שרק ופיונה מקבלים את הצורות המפלצתיות האמיתיות שלהם וחיים באושר ועושר...

שרק 3 או "שרק השלישי", יצא ב- 6 במאי 2007. למרות התקציב הגבוה של 160 מיליון דולר הכניס סכום נמוך יחסת אך עדיין מרשים של מעל 810 מיליון דולר ודירוג עולמי של מקום 44#. והכניס סכום דומה לסרט השני של בערך 110 מיליון דולר בשבוע הראשון.

התקציר של הסרט השלישי:

שרק 3 מתחיל בלהסביר שאבא של פיונה, המלך, חולה. שרק שאמור להיות מחליפו מסרב לתפקיד ומתחיל במסע למצוא את היורש הבא לכתר, בן דודה של פיונה "ארתור". הנסיך מקסים שומע על מצב הממלכה ומתכנן להשתלט על הממלכה. שרק וחבריו חמור ו"החתול במגפיים", עם עזרתה של פיונה ושהאר הנסיכות מביסים אותו. שרק מבין שהוא מעדיף חיים פשוטים וארתור הופך לשליט החדש. שרק ופיונה חוזרים לביצה שלהם עם חמור והחתול במגפיים.

שרק 4 בשמו בעברית "שרק לנצח", הוא הסרט הרביעי והאחרון לסדרה. הוא יצא ב- 21 במאי 2010, והגיע למקום החמישי בסרטים המצליחים ביותר של 2010. סרט זה קיבל את התקציב הגבוה ביתר מבין הסרטים עם 165 מיליון דולר. למרות זאת, הסרט הכניס ביום הראשון טיפה מתחת ל- 21 מיליון דולר, אך הצליח להכניס כמו קודמיו באזור ה- 100 מיליון דולר בשבוע הראשון. לעומת ההתחלה הקשה, הסרט הצליח להכניס מעל 750 מיליון דולר ברכי העולם.

התקציר של הסרט הרביעי:

שרק 4 מתחיל עם שרק, הוא נמצא במין משבר אמצע חיים ומשועמם מחייו הרגילים בביצה. לכן, הוא עורך עסקה עם "רומפלסטילסקין" איש עסקים עני שיודע לבצע קסמים. הוא מציע לשרק להיות "מפלצת אמיתית" ליום אחד. אבל העסקה נפגעת ומסתבכת, ושרק מוצא את עצמו במציאות חלופית שבה הוא חייב להציל את פיונה, חבריו ואת הממלכה. בסופו של דבר, שרק לומד להעריך את חייו ואת חבריו.

מה שמעניין, זה שבשנה-שנתיים האחרונות, ברכבי האינטרנט התחילה בדיחה של "הדת של שרק" אשר נקראת "שרקיזם". אנשים שמשתתפים בקטע זה מפיצים מדבקות של שרק, ציטוטים, ומחשיבים את עצמם כחלק מהדת של שרק... זהו כמובן בדיחה לא מזיקה, אך עדיין המעבר של שרק מסרט ילדות ל"דת" משעשעת אותי.

הסרטים של שרק עברו דרך ארוכה, ובהם שרק למד לקבל את עצמו ולמצוא אהבה. לדעתי, שרק נחשב לאחת מסדרות הסרטים הטובות ביותר מסיבה טובה, וימשיך להיחשב כך לעוד זמן מה... זהו סרט ילדות שכל אחד ראה כשהוא גדל וממשיך להחזיק את חוויה וזיכרון זה במשך מספר דורות...

Related Posts

See All

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page