top of page

מה זה קומיקס והאם זו אומנות?

כולכם בטח כבר שמעתם על קומיקס כגון גארפילד, סופרמן ועוד אבל האם אתם יודעים באמת מה מבדיל בין קומיקס לספר רגיל ולמה זה נחשב לדבר שונה מיצירות ספרותיות רגילות?



אז קודם כל ההגדרה של קומיקס זה מדיה גרפית אשר בה סצנות אשר מצוירות ברצף ואירועים אשר משתנים מתמונה לתמונה מצטרפים לכדי עלילה, המונח "קומיקס" שימש בתחילה לצורך תיאור רצועות קצרות של שלושה עד ארבעה סצנות אשר הופיעו בעיתונות והיו בעלי תכנים קומיים, אך בהמשך הפך למונח המתאר את כל סוגי התכנים המופיעים במדיום זה, כולל אלו אשר רחוקים מלהיות משעשעים. בקומיקס לרוב מראים את הדברים שהדמויות אומרות בבועות מרחפות ליד פי הדמות הנקראות בועות דיבור, יש הרבה סוגים של בועות דיבור כגון: בועה צרחנית שנראית כמו בועת דיבור רגילה רק קוצנית הרבה יותר מסביב כל הבועה שמשומשת כדי להראות שדמות צורחת את דבריה או אומרת אותם בכעס רב, יש גם בועת דיבור מוגזמת עדינה אשר מסביב לבועה יש מספר נמוך של קוצים שאינם חדי קצה המשומשת למקרה שבו הדמות קצת עצבנית או חמוצה לגבי משהו, עוד דרך שיש להעביר מידע מהדמות לקורא זו בועת המחשבה שנראית כמו שני עננים קטנים שמובילים לענן גדול בו כתובה המחשבה של הדמות.




בועת מחשבה                             בועת דיבור צרחנית 











אבל האם קומיקס הוא אומנות בפני עצמה או שזה פשוט יצירה ספרותית רגילה? אז כן קומיקס נחשב לאומנות מעצמה המשלבת כתיבת סיפור וציור ליצירת סיפור שמומחש באופן ספרותי וגרפי ליצירת הרגשה של חיבור והבנה של הסיפור. אני חושב שהשילוב המיוחד הזה יוצר הרגשה שונה לגמרי מלקרוא ספר או לראות אומנות במוזיאון ומאפשרת בנייה טובה יותר של סיפור . בנוסף היופי באומנות של קומיקס זה כמות הסוגים הקיימים שנוצרת בגלל איך שמשלבים ציור וכתיבה, לדוגמה היו המוני סוגי סיפורים כגון אימה, פנטזיה ומדע בדיוני ביחד עם סוגי ציור שונים כגון ריאליסטי ומדויק כנגד לילדותי ופשוט.

לסיכום, קומיקס זה אומנות מפני עצמה המשלבת בה כתיבה וציור אבל בדרך שייחודית לה, וכמו כל אומנות אחרת היא משתנה ומשתכללת כל הזמן. אז עכשיו אתם יודעים שקומיקס זו אינה סוג של ספרות ולא צריכה להיכלל כיצירה ספרותית אלא קטגוריה אחרת ומיוחדת משלה.


Related Posts

See All

ראיון עם המורה למוזיקה - ניר

כששמענו שאנחנו צריכים לכתוב כתבה לגיליון בנושא אומנות, הרגשנו שיש לנו הזדמנות להכיר טוב יותר את המורה שבזכותו יש לנו אפשרות להכיר טוב...

ראיון עם מנהלת החטיבה - רעות ברתנא

כשהחלטנו שנעשה ראיון עם מנהלת החטיבה של בית הספר הגברת רעות ברתנא, קצת חששנו כי לא ידענו איך זה עומד להיות, אך ברגע שהתחלנו לראיין אותה...

Comments


bottom of page