top of page

חמישה דברים כיפיים שאפשר לעשות בקיץ 

במעבר חד משנת הלימודים העמוסה ומתקופת המבחנים, החופש הגדול מתקרב בצעדי ענק!! במהלך חופשת הקיץ מתפנה לרובינו זמן פנוי רב, ולכן בכתבה זו, אכתוב חמישה רעיונות לדברים כיפיים ואף דברים שאני מאוד אוהבת לעשות בחופשת הקיץ יחד עם בני המשפחה והחברים.  


1. ביקור במוזיאונים

ביקור במוזיאון הינה חוויה מאוד מהנה שניתן לעשות גם יחד עם המשפחה, והחברים. זוהי חוויה מעשירה, מעניינת ומלמדת מאוד. בהתאם לקיץ בישראל מזג האוויר חם בחודשי הקיץ ולכן ביקור במוזיאון ממוזג יכול להיות חוויה מושלמת. בהמלצתי, במרכז הרצליה נפתח מוזיאון חדש ומרהיב לזכרו של המרגל בסוריה, אלי כהן. במוזיאון יהיה ניתן ללמוד רבות על חייו ועבודתו הכה מעניינת ומסקרנת, וגם על תרומתו הרבה למדינת ישראל.   להלן קישור לאתר המוזיאון:  מוזיאון אלי כהן


2. לימוד שפה חדשה


תמיד כדאי וטוב להעשיר את הידע, למידת שפה חדשה באופן עצמאי יכולה להיות דבר מאוד כיף, מצחיק ומעשיר. מומחים מכל העולם מדווחים כי לימוד שפה נוספת עשוי להועיל להתפתחות השכלית של נערים ונערות. מחקר אשר פורסם במגזין של האקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב מצא שלימוד שפה נוספת אחרי גיל 10 הוא האידיאלי. תוצאות המחקר הראו כי בקרב ילדים שהתחילו ללמוד שפה נוספת אחרי גיל 10 חל שיפור במבנה החומר הלבן במוח שנקשר למיומנויות חשיבה, בהשוואה לילדים שדיברו שפה אחת בלבד.  לכן, כאשר ישנו הרבה זמן פנוי, כמו בחופש הגדול, מומלץ להשקיע מחלקו בלמידת שפה חדשה.  

3. לימוד נגינה על כלי חדש


ישנם בני נוער רבים אשר מנגנים על כלי נגינה רבים ומגוונים, אך תמיד ניתן (אפילו מהאינטרנט) להתנסות בכלי נגינה חדשים ולהתחיל לנגן גם בהם. ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לבני נוער לנגן ואף להאזין למוזיקה במהלך היום. 

ראשית, נגינה על כלי מוזיקלי מסייעת בהפגת לחצים, מחקרים הראו שנגינה על כלי מוזיקלי עוזרת להורדת לחץ הדם והלב, דבר התורם להפחתת כמות הורמון הלחץ קורטיסול, המאפשר לנו להיות רגועים יותר. 

שנית, על פי מחקר מקיף שנערך בנושא, הוכח כי ילדים שלמדו לנגן על כלי מוזיקלי מצליחים יותר בלימודים ומקבלים ציונים גבוהים יותר. 

בנוסף, על פי מחקר שנערך באוניברסיטת בן גוריון, האזנה למוזיקה חדשה ולא מוכרת יכולה להפוך את כישורי הנהיגה לבטוחים יותר. 


4. תרומה לקהילה

ישנם מקומות רבים בהם ניתן בחופשת הקיץ (וגם בשנת הלימודים!) להתנדב ובכך לתרום לקהילה.  תרומה לקהילה יכולה להיעשות במגוון אופנים, אם זה בבית אבות, דרך תנועות נוער וכדומה... תחושת הסיפוק והגאווה העצמית הינה זהה בכל המקומות הללו.  אני באופן אישי, התחלתי השנה לקחת חלק ולהשתתף בתנועת הנוער"כנפיים של קרמבו" מקום המשלב פעילויות רבות ומגוונות לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים בסניף הרצליה ובנוסף זוהי השנה השנייה שלי במועצת הנוער העירונית, ששם אנו מארגנים פעילויות ודואגים לכלל תושבי העיר. בשני המקומות הללו הכרתי נערים מדהימים ונערות מדהימות שאני מאוד נהנית בחברתם. מאוד משמח אותי שיש בני נוער רבים כל כך שהעזרה לאחר והתרומה לקהילה כה חשובה ומשמעותית עבורם. 

5. קריאת ספרים


לקריאת ספרים יתרונות רבים חשובים ומשמעותיים לכלל בני האדם, למשל העשרת אוצר המילים, שיפור הזיכרון ואף הקניית כישורי כתיבה. 

באופן אישי, קריאת ספרים זה אחד מהתחביבים שאני הכי אוהבת לעשות, בייחוד בחופש הגדול, כאשר יש זמן פנוי רב. ניתן ללכת ולקנות ספר חדש שמעניין אותנו או אפילו להתחיל לקרוא ספר שהרבה זמן כבר רצינו להתחיל לקרוא אף לא התאפשר לנו. קריאת ספרים חיונית מאוד וגם מרתקת. 


לסיכום, בחופשת הקיץ הקרובה ישנם עוד עשרות דברים שניתן לעשות ביחד עם המשפחה וחברים למשל לצאת לטייל בארץ, ללכת לקולנוע או לנסוע ים ולבריכה.  

ישנם המון דברים כיפיים ומעניינים שניתן לעשות במהלך חופשת הקיץ שעשויים לתרום גם לקהילה וגם לנו. ניתן גם ללמוד דברים חדשים או להתחיל משהו חדש שרצינו הרבה זמן לעשות וכעת הודות לזמן הפנוי הרב נוכל לממש את חלומנו.  

אני מאחלת לכולנו חופשה מהנה, כיפית ומלאה בחוויות טובות. 

תודה רבה על קריאתכם.  



Related Posts

See All

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page