top of page

המציאות של קהילת הלהט"ב לאורך ההיסטוריה עד היום

בשנים האחרונות ניתן לראות התקדמות לכיוון קבלת אנשים מהקהילה הגאה. ערים בארץ וברכבי העולם עורכים מצעדים פעם בשנה בחודש הגאווה (חודש יוני). אנשים ברשתות החבריות ואף פוליטיקאים לוקחים צעדים גדולים להפוך את הסביבה שלנו למקום בטוח לאלו שלוקחים חלק בקהילה. אך זה לא היה כך תמיד.


במציאות, ההיסטוריה אומרת אחרת. הקהילה הגאה נחשבה עד לאחרונה לקהילה נרדפת, נדחקת, אסורה, מבוישת, שנואה, מיוחסת בצורה נגדית, וכו'. ובעקבות דתות שונות שתמכו ב"מחיקת" קבוצה זאת, אנשים מהקהילה הגאה נחשבו לחוטאים ואף "עובדי השטן". הרבה אנשים גורשו מבתיהם, איבדו קשר עם בני משפחה, קיבלו איומים לחייהם, התעלמו מדעותיהם, ואף נהרגו... אך עדיין, יש הרבה תיעודים משנות ה- 90 של אנשים הולכים לרחובות כדי להביע את דעתם ולומר את האמת שלהם.


בבתי הספר ובמוסדות אחרים, לרוב לא מדברים על קהילת הלהט"ב וההיסטוריה שלה. לכן, הרוב לומדים על נושא זה בדרך כזו או אחרת מחוץ למוסדות אלו על-ידי הסביבה שלהם (בין אם זה הורים, חברים, אינטרנט, וכו'.). הדבר יכול ליצור דעות קיצוניות מבלי לראות את התמונה המלאה, וליצור חוסר הבנה (לדוגמה, שימוש בהזדהות כחלק מהקהילה כמילות גנאי).


למרות הדעות הקדומות וחוסר הדיון בנושאים אלו, רוב האנשים (בעד או נגד הלהט"ב) לא יודעים שבעבר הרחוק יחסים להט"בים היו מקובלים. באזור ה- 500 שנים האחרונות (בערך) הדעה המקובלת הייתה כנגד הלהט"ב וזה דבר אסור. יש סיבה לכך שאין הרבה תיעודיים ועדויות על אנשים הומוסקסואלים*, הם ידעו שדבר זה אסור ופחדו לחייהם. אך אם נלך יותר אחורה בזמן, לאזור ה- 500 לפנה"ס, ניתן לראות תמונה שונה לחלוטין, הומוסקסואליות הייתה דבר מקובל

(יחסית לתקופה).

דוגמה טובה היא יוון העתיקה. בתקופה זאת, ביוון הומוסקסואליות הייתה דבר נפוץ ביותר ומקובל מאוד. למרות שזאת התקבלה בעיקר (אם לא רק) אצל גברים, ניתן ללמוד הרבה מכך. ביוון, רבים מהמנהיגים ורוב אם לא כל מהמפקדים הצבאיים ואנשים בכוח ומעמד עליון קיימו יחסים הומוסקסואלים ביניהם ועם קטינים\ מתבגרים. בנוסף, רבים מהם היו במערכות יחסים עם גברים (למרות זאת, ישנם עדויות לכך שחלק מנישואים אלו היו קבועים ומוכרחים). בעבורם,דבר זה היה נחשב לפעולה גברית וקביעת מעמד כוחני חזק.


לאחר חילוקי דעות רבים, תפיסות עולם שונות והיסטוריה ארוכה ואכזרית, אנחנו כחברה, מתקדמים בכיוון חיובי בנושא. כיום, הרצון הגדול לשיווין בתחומים רבים כגון, בין גברים לנשים או בין אנשים לבנים לבעלי צבע, הוביל גם לשיח על קהילת הלהט"ב. למרות שעדיין אנשים רבים נחשבים כהומופובים, ופוליטיקאים רבים עדין בעד ביטול זכויות הלהט"ב, קביעת הלהט"ב כדבר לא חוקי, והסרת הזכויות השוות לאלו מהקהילה (בארה"ב, לפני מספר חודשים היה ניסיון להעברת חוק האוסר על נישואים הומוסקסואלים או מניעת זוגות הומוסקסואלים מלאמץ ילד ביחד...), אנחנו ממשיכים לדחוף לעתיד טוב ושווה יותר.

"And you know, love is love and that's just it."



Related Posts

See All

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page