top of page

המדריך המקיף לעבור את הקיץ בלי סרטן עור


בעת כל יציאה ממושכת מהבית הכרוכה בחשיפה רבה לשמש, כמו בילוי בים, טיול בטבע ואפילו הליכה ברחוב במהלך הקיץ אנו חשופים לקרינת UV רבה. קרינת UV מייננת את תאי העור, מסרטנת ושורפת רקמות עור אם נשארים בה לזמן ממושך. אם, כמו רוב האנשים, אתם מתכננים לבלות חלק גדול מהקיץ שלכם בים, חשוב מאוד שתדעו איך להימנע מהנזקים של קרינת הUV. למרבה המזל, ישנן דרכים מוכחות למזער ואף לבטל את השפעות הקרינה על עורנו.


1. לא להיות בשמש, כן, זוהי הדרך הפשוטה ביותר והאפקטיבית ביותר להימנע מקרינת UV, פשוט להיות בצל.


2. לבוא בשעות בטוחות - לאורך היום רמות הקרינה משתנות, השעות בהן רמות הקרינה הן הגבוהות ביותר הן בין 10:00 ל 16:00. לכן, מומלץ לא להיות בשמש בשעות אלו.


3. קרם הגנה - קרם הגנה סופג חלק מקרני השמש או דוחה את קרניה לפני שהן פוגעות בעור. לא חשוב איזה קרם תבחרו אלא דרגת ההגנה שהוא מספק, מספר הSPF (או מקדם ההגנה מהשמש) הכתוב בתווית צריך להיות 30 ומעלה, ועדיף שיהיה רחב טווח כלומר, שיציע הגנה מפני כל סוגי קרינות הUV.


4. משקפי שמש - קרינת השמש לא רק פוגעת בעור, אלא גם בעיניים. קרינת השמש עלולה לפגוע בעיניים, לגרום לקמטים בעור שמסביב לעיניים, להתפתחות ירוד – עכירות בעדשה, להתפתחות גידולים בעור שסביב העין ועוד. כמו עם קרם הגנה, לא חשוב אילו משקפי שמש תבחרו אך חשוב שיספקו הגנה גבוהה מפני קרינת UV, אידיאלית 100% ושיסננו את הקרינה העל – סגולה.


5. תהיו במים - מים הם חוסם טבעי של קרינות, זו הסיבה שחומרים רדיואקטיביים מסוימים מאוחסנים מתחת למים, הקפידו להשאיר את רוב גופכם מתחת למים כדי שיחסמו את הקרינה אם אינכם בצל.


6. כובע - אם אינכם רוצים להישאר מתחת לצל או במים כל היום, תוכלו להסתובב בצל הכובע, כך גם תוכלו לשחק מטקות בלי לחוות את קרינת הUV המייננת.


אני מקווה שכולכם תיישמו את הטיפים הנ"ל, רק אל תשכחו, אין בושה בשיזוף קצר מידי פעם, פשוט השתדלו לא להגזים, כל דבר במידה. רחצה שמחה.



Related Posts

See All

תגובות


התגובות הושבתו לפוסט הזה.
bottom of page