top of page

משחק המחשב הנמכר בכל הזמנים: Minecraft

משחק המחשב "מיינקראפט" (Minecraft) הוא משחק המרוכז בבניית מבנים, איסוף משאבים והרפתקנות. גרסתו הראשונית יצאה ב2009 על ידי המפתח מרקוס פרסון המכונה "Notch" והמשחק יצא בגרסתו המלאה בנובמבר 2011. מאז מידי שנה יוצאים עדכונים למשחק המוסיפים תכנים חדשים.


במיינקראפט יש כמה דרכים לשחק: השחקן יכול להיכנס לעולם אישי שבו יוכל לאסוף חומרים, להכין ציוד, לבנות בתים, לחקור את העולם שמסביבו ולהילחם כנגד מפלצות. ישנה גם דרך לשחק את המשחק בגרסה קשוחה, בה לשחקן רק חיים אחד ואם ימות, ה"עולם" אבוד. הדרך המרכזית האחרת לשחק היא בעזרת שרתים או servers, בהם כמה שחקנים הנמצאים במחשבים שונים יכולים לשחק יחד בשרת אחד. השחקנים יכולים ליצור שרת משל עצמם ולהזמין אליו כמה חברים או להצטרף לשרתים גדולים שבהם יש אלפי שחקנים.


הדבר המושך אנשים ל"מיינקראפט" הוא החופש לעשות את מה שהם רוצים, בין אם זה לבנות מבנים ענקיים או מכונות מסובכות, לעבור בין ממדים ולגלות ערים עתיקות, אפשר לעשות כמעט הכול ב"מיינקראפט". בשרתים אפשר להילחם זה נגד זה (PVP, Player vs Player) או להילחם ביחד כנגד מפלצות. שרתים כמו "Hypixel" נותנים לאלפי שחקנים לשחק ביחד במשחקונים שעוצבו בתוך אותו השרת. לעומת זאת, שרתים

אחרים כמו "2b2t" נותנים לשחקנים לעשות את כל מה שהם רוצים בשרת: להרוס, להרוג, להילחם, ולבנות מבנים ענקיים שלוקחים מאות שעות לסיים - ואלה רק כמה דוגמאות לדברים ששחקנים עושים שם. המשותף לכל הדוגמאות שהעליתי הוא שהשחקנים חווים חוויות משלהם. חוויות שקושרות אותם למשחק וישאירו בהם את הרצון לחוות עוד חוויות כאלה.


חלק גדול מהצלחתו של "מיינקראפט" הוא האתר המוכר "יוטיוב", אתר בו כל אחד יכול להכין סרטונים בשביל הקהל הרחב. דרך יוטיוב, שחקני מיינקראפט יכלו לשתף את חוויתיהם האישיות במשחק ולספר סיפורים משלהם לקהל הצופים דרך המשחק. שרתים כמו "Dream SMP" שבו משתתפים רק יוצרי תוכן מפורסמים מספרים סיפורים דרך הדמויות של אותם יוצרי התוכן לקהל הצופים. בנוסף, הצפייה במערכות היחסים בין אותם יוצרי תוכן מושכת עוד תשומת לב למשחק ולהנאה האפשרית שאפשר להפיק ממנו.


"מיינקראפט" הוא משחק מאוד מוכר ואהוב. כל הדרכים השונות לשחק בו, החוויות הרבות שבאות ממנו ותחושת החופש שהוא נותן לשחקן הם מה שמקנה למשחק את התואר "משחק המחשב הנמכר בכל הזמנים".

Related Posts

See All

コメント


コメント機能がオフになっています。
bottom of page