top of page

הליצן שלא תרצו לפגוש - IT

אזהרת ספוילרים, ביקורת זאת כוללת ספוילר לסרט עצמו ולסיומו.


הסרט IT ("זה") יצא בשנת 2017 ומאז נחשב לסרט אימה המצליח ביותר בכל הזמנים ושבר מספר שיאים בדרכו. הסרט, שכבר בשבוע הראשון נצפה מעל 117 מיליון פעמים ועם מספר משוער של מיליארד צפיות עד היום, והכניס מעל 734 מיליון דולר.

הסרט עצמו הוא עיבוד של מחדש הסרט משנת 1990. שני הסרטים מבוססים על ספר רומן-אימה משנת 1986 שנכתב על ידי הסופר האמריקני סטפן קינג (Stephen King).

*אזהרה, הסרט מכיל מראות מפחידים רבים ולא מותאם לכל הגילים.


תקציר הסרט:

הסרט מתחיל ביום גשום בבית של הדמות הראשית ביל ואחיו הקטן ג'ורג'י. ג'ורג'י, שיוצא החוצה לשחק עם סירת הנייר שלו בגשם, עוקב אחרי הסירה במורד הרחוב. הסירה נסחפת לתוך הביוב, אשר שם הוא מוצא את הליצן הרצחני בשם פניוויז (Pennywise) שלאחר מכן מקבל את הכינוי IT.

ביל, שלאחר מספר שעות מבין שג'ורג'י לא חוזר הביתה, יוצא לחפש אותו, אך מצליח למצוא רק שלולית של דם ומי גשמים. הוא מתחיל לדאוג. ביום שאחרי, ביל חוזר ללימודים. ומה לגבי ג'ורג'י...?


הדמויות הראשיות שלנו בסיפור (מייק, בן, בוורלי, אדי, סטנלי וריצ'י) מתאחדות יחד לאחר מספר מפגשים שונים עם בלון אדום מרחף שמוביל אותם לליצן (הלא הוא פניוויז).



ששת החברים מגלים שמלבד ג'ורג'י, עקבותיהם של ילדים נוספים נעלמות, והם מתחילים לחקור את הנושא ועוקבים אחר הרמזים שפניוויז משאיר.

במהלך הסרט אנחנו לומדים יותר על הדמויות הראשיות, אך אנחנו רואים גם כמה פניוויז מכיר אותן ויודע עליהן הכול. התעלומה הגדולה בסרט היא מה עלה בגורלי של ג'ורג'י, אחיו של ביל?

ביל חושב כי מצא את ג'ורג'י במרתף של הבית שלו וג'ורג'י אומר בחזרתיות את המשפט האייקוני בסרט "you'll float too!" בנסיון לקרב אותו אליו. אך מהר מאוד ביל מגלה כי מדובר בליצן המשנה את צורתו לג'ורג'י.


בהמשך, החבורה מגלה את מקום המסתור של פניוויז, בית מוזנח, נטוש, אפל ומתפרק. בניסיון לחקור את המקום הם נכלאים לחוויה מסכנת חיים! הקרב מסתיים לאחר שהחבורה מצליחה לחמוק ולברוח מן הבית, אך במהלכו סטנלי נפצע.

בהמשך הסרט החבורה ממשיכה לנסות לאתר את פניוויז ואת הילדים שנעלמו. בהמשך היא אף חוזרת לתעלת הביוב שביקרו בה בתחילת הקיץ. הפעם, בנסיון למצוא את בוורלי, החברה שלהם שנעלמה בהמשך העלילה.



מה קרה לג'ורג'י ולבוורלי? מה עלה בגורלם של הילדים הנעלמים? האם הצליחו להביס את פניוויז?


לדעתי, הסרט מוצלח מאוד ובעל אוירה שונה מסרטי האימה האחרים שראיתי.


לאור הצלחתו הרבה של הסרט הראשון וביקוש גבוה לסרט המשך, יצא הסרט "IT: chapter 2" ("זה: חלק 2") ב 2019. סרט זה גם פותר תעלומות לא פתורות שנותרו בסרט הקודם.

לכל האוהבי הז'אנר, אני ממליצה לראות את סדרת סרטים זו.

Related Posts

See All

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page